Rozrząd w 1,2 TSI, czy są nadal problemy ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • t271828
    Elegance
    • 2008
    • 928

    #26
    Zamieszczone przez Northeusz
    I tutaj marlej108 się mylisz, ponieważ w nowym Rapidzie podstawowym silnikiem jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 HTP
    Hovno
    To
    Pojede

    Komentarz

    • parasite
      L&K
      • 2011
      • 1368

      #27
      Zamieszczone przez Northeusz
      I tutaj marlej108 się mylisz, ponieważ w nowym Rapidzie podstawowym silnikiem jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 HTP (75 KM, 112 Nm, 0 - 100 km/h w 13,9 s, V max = 175 km/h, śr. spalanie = 6,1 l/100 km).
      To jest ten 1.2 12V na łańcuchu? Mam go w Polówce - tragedia. Na jałowym to czuje większe drgania niż w moim starym TDI, ale fakt, że go nie słychać (póki się nie wkręci na obroty).

      Może mi ktoś powiedzieć w czym są lepsze te TSI od starszych uturbionych 1.8? Do tamtych to chociaż gaz można było włożyć. :roll:
      AGR 112KM, 232Nm
      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

      Komentarz

      • Langusta
        RS
        • 2010
        • 1864
        • Seat

        #28
        Zamieszczone przez parasite
        Zamieszczone przez Northeusz
        I tutaj marlej108 się mylisz, ponieważ w nowym Rapidzie podstawowym silnikiem jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 HTP (75 KM, 112 Nm, 0 - 100 km/h w 13,9 s, V max = 175 km/h, śr. spalanie = 6,1 l/100 km).
        To jest ten 1.2 12V na łańcuchu? Mam go w Polówce - tragedia. Na jałowym to czuje większe drgania niż w moim starym TDI, ale fakt, że go nie słychać (póki się nie wkręci na obroty).

        Może mi ktoś powiedzieć w czym są lepsze te TSI od starszych uturbionych 1.8? Do tamtych to chociaż gaz można było włożyć. :roll:

        Charakterystyka silnika 1.2 tsi :
        1197 ccm
        105 KM przy 5000 obr/min
        175 Nm przy 1500-3500 obr/min
        0-100 km/h (w Polo) 9,6 s (lub 9,7 zależnie od źródła)
        129 g CO2/km (co jest ekwiwalentem 5,2 l benzyny na 100 km), podawane zużycie paliwa to 5,5 l/100 km*
        dostępny z 6 biegową skrzynią manualną lub 7-b DSG

        *silnik należy do rodziny EA111 (zapoczątkowanej już w latach 70-tych),
        *w aluminiowym kadłubie zamontowano tuleje cylindrowe z żeliwa szarego - mała przewodność cieplna (ważne z uwagi na sprawność) i znaczna wytrzymałość na wysokie ciśnienia spalania,
        *dolna pokrywa napędu rozrządu jest z magnezu, górna z tworzyw sztucznych,
        *VW (podobnie jak to zrobiło BMW i PSA w 1.6 THP ) zdecydował się na redukcję, do 42 mm, średnicy czopów głównych wału korbowego. Co prawda wymaga to stosowania lepszych materiałów na panewki, ale za to straty tarcia są niższe i smarowanie sprawia mniej problemów*,
        *proces spalanie jest nieco odmienny niż w 1.4 TSI, kanał dolotowy realizuje zawirowanie śrubowe powietrza (jak w silnikach Diesla), a strugi paliwa nie wydostają się w osi symetrii wtryskiwacza,
        *zawór upustowy spalin (waste gate) jest sterowany elektrycznie.
        *stopień sprężania 10,5 (o 0,5 więcej niż w 1.4 TSI),
        *aluminiowy kadłub,
        *średnica x skok: 71 mm x 75,6 mm, czyli skok identyczny jak w silnikach 1.4 MPI, (potem też w FSI i TSI), ale tylko tych o pojemności 1390 ccm (montowanych od czasów Polo 6N), a nie 1391 ccm (z pierwszej Ibizy i Golfa III),
        *ciśnienie wtrysku paliwa 150 barów,
        *maksymalne ciśnienie w komorze spalania 130 barów (1.4 TSI ma 120),
        *ciśnienie doładowania 1,6 bara (1.4 TSI 122 KM ma 1,8, 1.4 TSI Twincharger ma 2,5 bara).
        Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2009
          • 10917
          • Fiat

          #29
          parasite, w czym są lepsze tsi od 1.8 t?
          Ale przede wszystkim chodzi o norme spalin i bycie "eko" czyli wyciąganie kasy z naszych kieszeni.... :wink: w tym są lepsze :roll:
          no, ale żeby być obiektywnym podejrzewam też ,że może przebieg momentu mają nieco lepszy (w tym momencie mam na myśli 1.8 t vs 1.8 tsi)

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8029
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #30
            AdamB, czy nowy soft jest tym softem trudnym do zmiany (chipowania) w fabiach 1.2 tsi tak jest podobno, gdzieś ktoś tu opisywał, że ma z tym problem po zmianie softu.
            Pojęcia nie mam. :?
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            Pracuję...